Jak uzyskać odszkodowanie za utracony dochód po wypadku

Jak uzyskać odszkodowanie za utracony dochód po wypadku?

Odszkodowanie za utracony dochód przysługuje osobom poszkodowanym w wypadku. Jednak załatwienie kwestii formalnych, obliczenie wysokości utraconego dochodu i zebranie dowodów, stanowi często spore wyzwanie. W takiej sytuacji bezcenna może okazać się pomoc Kancelarii Radcy Prawnego w Poznaniu. Co warto wiedzieć o odszkodowaniach za utracony dochód jeszcze przed udaniem się do prawnika? Przedstawiamy najważniejsze informacje!

Odszkodowanie za utracony dochód

Odszkodowanie za utracony dochód  jest formą rekompensaty przysługującej osobom, które doznały szkody na skutek wypadku, uniemożliwiającej im dalsze zarabianie na życie lub osiąganie dochodów w dotychczasowej formie. Warto zwrócić w tym miejscu uwagę na art. 361 § 2 Kodeksu cywilnego, zgodnie z którym naprawienie szkody i dochodzenie należnego odszkodowania po wypadku obejmuje nie tylko poniesione straty, ale również korzyści, jakie mógłby odnieść poszkodowany wówczas, gdyby nie doszło do wystąpienia szkody.

Poszkodowany ma prawo dochodzić wypłaty zarówno wynagrodzenia podstawowego, jak i premii. Dotyczy to jednak tylko dochodów nieosiągniętych, lecz realnych. Zwrot może być uzyskany jedynie za okres zwolnienia chorobowego lub leczenia szpitalnego, który jest udokumentowany. Warto podkreślić też, że jeśli niezdolność do pracy trwa dłużej niż 6 miesięcy, poszkodowanemu przysługuje prawo do renty. Jeśli chcesz widzieć więcej na ten temat, skorzystaj z porady, jaką może zaoferować Ci Kancelaria Ruskowiak.

Wyliczenie odszkodowania za utracony dochód

Mogłoby się wydawać, że sprawa jest bardzo prosta, a Kancelaria Radcy Prawnego w Poznaniu nie jest Ci potrzebna, jednak w rzeczywistości jest wręcz przeciwnie. Odszkodowanie za utracony dochód to jedna z najbardziej skomplikowanych kwestii z zakresu roszczeń powypadkowych.

Teoretycznie wystarczy określić wartość dziennego zarobku i pomnożyć go przez liczbę dni objętych zwolnieniem. Świadczenie z ZUSu wynosi 80% tej kwoty, a pozostałych 20% można domagać się w ramach odszkodowania. Jednak, jeśli przyjmiesz taką strategię, najprawdopodobniej otrzymasz mniejszą sumę niż ta, która jest Ci należna. Z czego to wynika? Takie wyliczenia nie uwzględniają wielu czynników, m.in. premii czy utraconych awansów. Brak jednoznacznych przepisów, które wskazywałyby zamknięty katalog utraconych korzyści, sprawia, że samodzielne wyliczenie odszkodowania jest bardzo trudne. Wyzwanie stanowi również samo zebranie materiału dowodowego. Właśnie dlatego na tym etapie tak potrzebna okazuje się często pomoc, jaką oferuje Kancelaria Radcy Prawnego.

Jak uzyskać odszkodowanie?

Co zrobić, aby uzyskać odszkodowanie za utracony dochód?

  1. Zgłoszenie szkody – warto zrobić to jak najszybciej, aby niepotrzebnie nie przedłużać procesu.
  2. Skompletowanie dokumentacji – powinna potwierdzać okoliczności wypadku oraz negatywne konsekwencje finansowe
  3. Przygotowanie wniosku – na tym etapie najlepiej skonsultować się z prawnikiem. Profesjonalna pomoc pełnomocnika z Kancelarii Ruskowiak znacząco zwiększa szansę na pozytywne rozpatrzenie wniosku.
  4. Negocjacje z ubezpieczycielem — również na tym etapie warto skorzystać z pomocy pełnomocnika, aby uzyskać świadczenie w należnej wysokości.

Uzyskanie odszkodowania za utracony dochód może być skomplikowanym procesem, który wymaga staranności w gromadzeniu dokumentacji oraz precyzyjnego wyliczenia wysokości roszczenia. Profesjonalna pomoc Kancelarii Radcy Prawnego w Poznaniu może okazać się nieoceniona. Dzięki wsparciu prawnika masz większą szansę na uzyskanie pełnej rekompensaty, która rzeczywiście odzwierciedla poniesione przez Ciebie straty.